7
Юрій Буряк
Окрасою тинів, старих парканів, занедбаних дворів
біля повітки чи за клунею, в хатах під стріхами, біля драбин,
нагадуючи нам ідилію сільську, стрічки дівчат і парубочий сміх,
вони стоять осиротіло на белебнях, вітрів
не помічаючи, очей не тішачи, один
шовковий смуток – велич цих рослин,
що, в барокові строї найшляхетніших фемін
уплетені, захоплювали вельможні погляди в палацах;
тепер вони стоять на трасах,
покинуті на поглум свинопасам, що пересіли в “ланоси” і “джипи”,
яких цікавлять дупи голі в кліпах,
ці дальньобійники короткохвильові, у них не стане мізків на “кіно”,
не те, що на… що вимерло давно.
Але в хисткій структурі стебел мальв,
розташуванні пуп’янків і листя,
відтінках пелюсток, поставі гордій
заховано ґотичну сутність храмів, прагнення злетіти
і те, що душі предків надихало
на співи, а очі до невидимого Бога
підіймало, розіп’ятого і живого, у ризах з мальвами,
на Божому престолі… Христос у мальвах,
мальви у Христі, собори з мальв… нічні свічки.