6
Юрій Буряк
За гасовою лампою три скрині
(навіщо так багато цій людині,
котра облаштувалась домовито –
три гребінці, барило і корито,
і решето, і рогачі, і сито –
того ми, може, й знати не повинні).
А мальви починаються зі скрині,
червона барва в патині темніша,
землистіша, брунатна, цегляніша;
колись вона буяла і яріла,
Оріль горіла, стрічка пломеніла,
мов тло, що увиразнить Фермопіли;
призахідного сонця яра ніша
для дервіша, можливо, найскромніша
для генія, що випалить із неї
храм на обвалах сонця, пропілеї
з колон промінних, врослих, наче палі
в часи надприсмеркові і нездалі
солдатиків, продажних генералів,
що безголів’ям стали для своєї
землі, пороздавались на трофеї.
Всі барви скринь ідуть за ним у небо,
як апокаліпсис, все входить прямо в тебе –
край, що згасає, іскри загасання
дібров, гаїв і пільув океані,
та після смерку – ніч, а на світанні
побачиш барв суцвіття і під лепом,
що, мов на сканер, ляжуть понад степом.