Провінційний сюжет
Юрій Буряк
З пташиного польоту видно двір:
шахтар з відбійником, колгоспниця з серпом,
за рогом – двері в обласний ОВІР
і поряд – приснопам’ятний райком,
кав’ярня – де ходити ще? – на кір,
в кінотеатр з преверівським «Райком»
чи на майдан до Леніна, на круг, –
туди водили всіх, для хохми, щоб не раз
іще згадати, що найкращий друг
усіх трудящих – справжній галапас:
мов член його, стирчить чавунний струк
і поливає робітничий клас.
Тут люблять Маркса і його проспект:
і вечорами сунуть на «бродвей»
і ходять між Мойсеїв і Ребек,
а вздовж Дніпра лунає «зухен вей!»
І мав тут персонаж один респект
до зухенвейських на Московській фей.
Багато літ минуло й вод спливло;
давно вже комунізм в Ізраїлі, і в США
покінчено із соціальним злом,
а тут, як і раніше – ні гроша,
і в персонажа на душі «облом»,
він чуха зайця, бо свербить душа.
До подруги іде на іподром.
Все – якнайкраще. Справжній «обґемахт»!
Ні комплекс не завадить, ні синдром.
Він перед нею став при «зброї» наг,
та був, як репресований нарком,
папугою розстріляний у пах:
«Пєтруша – враг народа!» І зомлів,
відвисла щелепа, артист.
І якось конвульсивно до трусів
потягся, та згори зірвавсь карниз,
і член зібгався від папуги слів,
коли той крикнув: «Петя – комуніст!»
Папугу заховали в туалет.
Наш персонаж оговтавсь і до праці став.
Коли ж настав напружений момент,
то рап-п-по-по-ртом «Похоронний марш» заграв
оркестр під вікнами. «Бетховена – в клозет!» –
папуга з туалету знов горлав.