2. Гурзуф
Юрій Буряк
Гурзуф. Причал. Червоного вина
сухого склянка і шашлична, дух
кипариса тягне вгору на
місто подивитися з висот,
що на світлинах давніх словом “ЮГ”
звучать нівроку як відомий код.
Будинок творчості художників. Стіна
із черепашника, татарський краєвид
і вуличок в’юниста давнина на
мене напливає чи дурман
мечеті з мінаретом – щоб явить
зруйновану святиню мусульман.
Вона пливе над горами в часи,
наближені до 90-х, час
найкраще відчував контрабасист
з джазбенду, що тоді гастролював
містами ПБК, трудящих мас
той образ аж ніяк не хвилював.
Надибав там у фотоательє
відбиток зі світлини до-до-до,
і він поплив як марево в моє
тобою взяте серце у полон,
в ясир, що був подібний до подоб
тих мінаретів білих чи колон
доричних, був це барв потоп
і запаху, що схожий був на лавр,
з твоїм змішавшись, тонший за півтон.
Коли б моря були, як осінь та,
я жив би там, походив звідки мавр, –
в Магрібі, де розквітла красота
тієї, що в життя ввійшла як сон.
То Санія – Зулейха кримських вин,
котра пробила серце Криминли,
і сім століть ішов до мене він,
тієї жінки плоть щоб воскресить,
і в терпкості втопив мене, коли
пригу?бив я вино її краси.
То був Гурзуф. Був з черепиці дах
і скеля за Артеком, й Івлін Во,
що сміх міг викликати просто так,
з нічого, і з нічого був роман,
який надав мечеті статус-кво
святині, і не тільки мусульман.