13
Юрій Буряк
Кисліш за коктебельську аличу і за айву євпаторійську
терпкіш, терпкіший плід яблука, в долонях Діоніса
у профіль порцеляна флорентійська, і райські яблучка на порцеляновій тарелі,
не ті, які звели на манівці нещасного Паріса і щастям вибухнули в серці Рафаеля,
як букви одинадцятого кеглю з мачинами дрібними нонпарелі,
як нонсенс чи як батько і дочка, біблійний Лот на пірсі, де в затоці
один військовий корабель і самота, помножена на крики
чайок, якщо ти є, то ти є тут, у точці
оцій, якщо ти є, де дівчина із міту конче мала б зустрітися із чоловіком,
який мав бути Зевсом і перевтілитися чи в бика,
чи, в гіршому випадку, мав перевтілитися у людину,
щоб легко з Лемноса перепливти віки,
тебе, що під коротке плаття підібгала ноги, завдати мав на спину
і Негостинне море перетнути напроти Тарханкуту
на материк, з Орестом Корсовецьким на машині, Вергілієм Причорноморська,
ми опинились дивом біля чуда Георгія
з його безсмертним циклом із чудес, останнім
кряжем повзучи в машині з Олексієм
Шпаком і пливучи над морем понад схилом
я, “Орестеєю” надиханий Есхіла,
із Левки перекинув ось сюди
жрекиню храму Артеміди, Агамемнона дочку;
Георгіївський монастир і Балаклава, військовий корабель,
могила святого Іоана Ґотського, Ореста
Корсовецького слова, кегль одинадцятий і нонпарель,
дорога на Кір-Кор, золотохреста
обитель Успенського наскельного монастиря,
Бахчисарай із соколами знерухомілими на соколиній вежі,
платформа у Джанкої із вікна купе. Він стежить…
Хто? Зевс, Орест?.. Ти їдеш з глузду. Стоп.