Римські елегії. 4
Юрій Буряк
Із Риму
на Лип’янку,
в Лип’янці-на-Орелі
ти біля хати на вулиці, де
на дротах селянські ластівки
і на стовпі – гніздо лелеки, в часи
руїни – етнічний прихисток тому, для
кого ще не зачинили хвіртку, й під ноги
стелеться спориш, дороги-рушники й гора,
з якої видно заорільські пущі, де севруки Моги-
лині знайшли відлюдника, котрий ногами спирався
на повітря; в якомусь із життів ти був анахоретом у
лютеранській кірсі чи дервішем у Магомета, чи вірним Будди,
чи Озіріса жерцем; з такою легкістю ти навертав у віру неофітів,
що з молоддю був молодим і віддавав їм те, без чого подорожній
не знатиме призначення дороги, якою йтиме, й розумів самотнього
лелеку, який лишився зимувати, і його прощальний клекіт;
на гобе-
лени з ряден зі скринь минулого злітав у різних вимірах, площинах
перехресних, на великодніх яйцях з пражиття воскреслих, як архе-
типи Юнга в небі Позасвідомого, твій мозок розумів не лиш лелек,
тримав у щільниках знання, спресовані в томах бібліотек, ти рідко по-
силався на джерела, бо сам був невичерпним джерелом, як те, яке
з часів, коли орільські пущі були маєтностями Межигірського мона-
стиря, а може, ще давніше, б’є з-під гори і припадання до якого
завжди загрожене злиттям із тінню упиря, котрий десь поряд
і часу не втрачає зря і зрить у корінь, зря, куди б іще встромити шворінь і з кого
висмоктати кров;
до тебе їдучи експресом, я не
думав, що наші зустрічі полічено на пальцях Бога, як, зрештою, і
мало бути, бо все полічено давно і має свій кінець (і ми, як той отець,
також стоятимемо на повітрі); кінець лелеки дзьоба чи дзьоб лелечого кінця в
прогресії митця і формах біосу, це ми – кінці-лелеки, які несуть астральні яйця
над головами довгоносів, які довбуться в просі,
а у прозі описують процес довбання;
глупа осінь, проза унітазів
і прання білизни, процес реанімації вітчизни, однак, затягся не на жарт; дует
мінетниці й мінера (що думають Меркурій і Мінерва
про цей союз?), ероти, мойри, крила фурій, столи більярдні і на кожну кулю –
пара луз; сатири сиві, еротоманія з очима слив угорських,
тільняшка, зроблена з рейтуз; під маскою одного з них,
під зліпком з його писку ти й підводиш риску,
а я тобі завдячую прозрінням.
Це був четвертий ангельський учинок.
[Січень, 2009] [Рим – Село під Верхньодніпровськом].