Ars Poetica. Ua. XX c.
Юрій Буряк
На рейді голубий лінкор,
сталевий із бійницями есмінець,
вікно в Європу є, потрібен коридор
до Азії,
а в нас наразі є
дворянка й різночинець.
З десяток флейт і золотий
кларнет – не зіграні, с. б, самодостатні;
ти кажеш – “німець”? Він і римлян молотив.
Напевно, ми
не з тими нервами:
не здатні чи не стадні.
За срібним віком – буря й на-
тиск: бісівіада й бетховеніана,
що добре видно з візій Бажана:
за римою –
з варяг у греки й римляни,
а музика – органна.
Тому що затесався Клен?
Чи атонал атолу пан Антонич?
Тому що музу зґвалтував олігофрен,
до Спілки ню
привів з бандурою й сопілкою,
вожак гусей і наш погонич;
одні пішли за терикон,
а інших вивезли на баржі в Біле море,
про що й застерігав сатирикон:
зі жменькою
в конторі теревенькають,
а решта, нпр., соловецьким хором
дає концерти на замов-
лення придонних риб, камчатських крабів
у барокових неводах доносів і обмов,
за друзями
сумують камбала з мерлузою
доби не-Хамурапі.
А ще тоді була війна,
князь тьми опанував дитинець:
Європа нас угледіла з вікна
і з пужалном
робити нужники
тут заходився німець;
покрив усе довкіл бетон,
хто в шанці заховався, хто у бункер,
але й без цього рідне слово – моветон:
спаскуджене
над Пслом і Удаєм,
червоне як фурункул.
На цьому ставить крапку слід.
Бо потім наростало свіже м’ясо,
і не один вознісся в нас піїт
до неба ще,
й сей постамент – ганебище,
яке нас в’яже з часом.