Укра(дена кра)їна
Юрій Буряк
Гаразд, я перейду майдан –
гайну у стайню чи зайду в нічний вокзал,
піду по сходах, зіткнуся у буфетній метушні
з колишнім зеком, пригощу портвейном,
ніч перекантуюсь у залі для транзитних пасажирів,
де на екрані ненаситна діва
жуватиме чиюсь товсту сардельку.
Туман повзтиме під старим вокзалом,
помножиться на привиди, котрі
пливтимуть вздовж перонів, норовлячи
до вікон зазирнути: на Європу
нічні експреси, повні носорогів,
рушають з мороку і тонуть в молоці.
Тиняючись, триматиму в руці
як знак опізнавальний парасолю,
що натякатиме на затишок родинний,
з кумедним набалдашником, який
прийняти при бажанні можна за жезл Пріапа.
Чому його постійно підривають,
цей ящик, що ніколи не згорає,
в якому я тепер шукаю, смішно,
бодай на ніч супутницю з вод Орка
із ризиком знайти зненацька Долю?
Чи волю загубити, чи, фриволю,
не вийти із піке від алкоголю,
бо “зек” схиляє зняти двох буфетниць
і кожну відтарганити у два киї.
Це хід непередбачений, але
вокзал за це понад усе люблю я”.
Був дощ, коли я вислизнув з емалі,
покинувши майстерню О.А.Б.,
і знову опинився на вокзалі,
де рано-вранці здибаю тебе.
Біля парапету до входу в метро “Вокзальна”
стояла черга із пасажирів вранішніх поїздів,
була ця здибанка віртуальна,
як храмові образи у проточній воді.
Чим мене Бог намагнітив – флюїдами чи словами,
музикою Олега чи Олександровими образами?
З якого іконостаса зійшла левкасом ти у свої 20 літ,
київські храми знають – Феодосіївський і Володимирський
і набережної граніт.
Я був голодний як вовк
і в Андріївському салоні Архипенкові ню
обіймав як живу:
місяць минув, як літак взяв курс через океан;
повз першу платформу пройшла дрезина,
підіймався ранок першої осені… поливальна машина
обігнула квітник і трамвайну колію
і з нічних програм крізь тяжке похмілля
монітор висвітлював лиш TV “Магнолію”.