Мур
Юрій Буряк
Ко-
ли падав
Берлінський
мур, я потрапив
у Лейпциг; прапори
ФРН стриміли із вікон,
велосипедистка біля росій-
ської церкви їхала у зворот-
ному напрямку; пиво й сардельки
над озерами допивали ще східні німці,
легенди нордичні, застиглі в камені, на-
гадували про війну з Наполеоном; Бах і
Гете являлися в середомісті; біснуватий ав-
стрієць над будинком з картинами Бьокліна
на сходах із темного туфу, сфінкси, що підпали…
шведський стіл у “Континенталі”, німецький
клоп (клони Рембо – з виставки “Штазі”). О пре-
красна Німеччино зал органних у кірхах,
ратуш, порожніх трамваїв, срібної
куртки для амазонки, свят різдвя-
них і ковзанок, бою годин-
ників; німецьких жінок,
схожих на матір мою;
останні бараки
присутності на-
ших; казар-
ми для
нас.
Vas is das?
Хлам*
Зала
у фермах
кінобудки на
Хламі, кінопроек-
торна; молодий Ма-
строянні, Софі Лорен.
Ферми. Метал. Зала у
фермах. Вальтер. Шляге-
ри Одеського порту початку сто-
ліття. Сходи залізні до кінобудки.
Зала, в якій вся Італія із небачення
баченням у проекції на трапеції ферм,
що як лев у стрибку над Самарою, гуркіт,
дальні гудки і вогні нагірного міста за островами,
за бакенами зі свистом і пирхканням
нічних паровозів, швидкісних поїздів,
що транзитом ідуть на Москву, Барна-
ул, а звідти – аж від Тихого океану
на Севастополь; нам усім снилися
колії, що обривалися там,
де нас не було; і одна
з них від Хламу
дійшла до Італії.
Це не так вже
й далеко,
як на вимір
життя.
* Район заводу вторинної переробки чорного металу на Вузлі