7
Юрій Буряк
Час сходження і час падіння, поміж якими три десятиліття
Являються тобі солдат Суворова, що переходить Альпи,
Ти прориваєш чагарі і випадаєш в простір дня, в геометричні
Побудови креслень, теорем, рівнянь Евкліда. Проте лиш рух
Запам’ятався, рух скажений на пару з кимось із наближених
А. Т., але внизу – летейська тиша. Хіба що, ну хіба що –
Пістоль, мушкет чи гвер ти заряджаєш і грозишся у щупу
Розрядити одному стукачеві, що з переляку маску свою
Скинув, якраз напроти входу до амфітеатру. До патефона
На високій тумбі А.Т. підходить, як піаніст Башкіров із почту
Короля Іспанії підходив до фортепіано, і пальцем Башкірова
Знімає з патефона кришку, на себе тягне машинерію «комбайну»,
Прикидану тисячолітнім пилом, і, як Башкіров, кришкою рояля
Над клавішами патефонний устрій розгойдує ривками спересердя.
І пил століть здіймається над ним і осідає вже під супровід мелодій,
Що линуть із усіх шпарин і дір, і накладаються шарами на взір
Комп’ютерних на слух, на зір, на простір і на час.
Тоді й розплющуються очі, і триває павза, щоб знов поповнить лави
Екстремалів суворовської армії у Альпах, зустрітися з гаркавим
Стукачем і вигавкатись люттю, послухати Утьосова нарешті,
Припавши до шпарини в подобі музикальної шкатулки
З Башкіровим, котрий живе у ній, як домовик у старосвітській скрині.