«Сяйво»
Юрій Буряк
Монументальні брили, сталінське бароко
будівлі, за яку велись бої,
з піском стояли КРАЗи й МАЗи,
де арку в двір забили, а з порогу
зітерли прах аматорів сім’ї,
що перейшли в наступну фазу
видову і майже винищені яко вид –
нагадують погруддя бронтозаврів
систему, що вчинила суїцид.
Ось їхні голови стирчать, як носороги,
з доби, що в небуття без них пішла,
ці хлопці з Українського Села
вписалися у сталінське бароко
і дивляться зі стін
поміж проваллями високих вікон
завішених, немов за ними – час,
екранами зорять на Макулан,
там розгортаються сюжети їхніх творів
шпигуноманських, з кров’ю помідорів;
о скільки персонажів у потворі,
яка підтримувала життєтворчий стан
у трупові, і всі інґредієнти,
всі розчини, що мали б надихати
і берегти від розпаду систему,
і опиратись фатуму і Сему,
в костюмах крою сталінського, все ж
не вписуються у новий кортеж
з майном, що дарувала їм держава,
що перейшло до тих, у кого жаба
на їхні неабиякі таланти,
і ось вони ідуть, нічні атланти,
чи мастодонти з бронзи і граніту,
виходять на Хрещатик, чути – град
як лупить по гранітові аркад,
а отже і по-їхньому, внакат,
вилуплюючи з мера ті мільйони,
які пішли на хабарі мерцям,
вони як щуки линуть на ловця
і скоро їх на стружку перетруть
чи за бугор за безцінь продадуть.
Вночі в проваллях арок, анфілад
шикуються, як варта на парад,
з розбитої вандалами книгарні
в країні, що стає до буцегарні
подібною, погруддями на «Сяйві»,
одібраного в міста бандюками.
А люди? Перетворюються. Amen.
Коментарі
тут зайві,
коли згадуєш книгарні
«Мистецтво», «Ноти»,
«Сяйво» і «Знання»,
«Поезія»… то бачиш плин часів,
і виродження homo sapiens
на торгашів, жлобів і ґендлярів.