4
Юрій Буряк
Кінець липня, автобус Передовою
вирулює на Березань, а далі цвинтар циганський, Балівка,
О. Т. Гончара село, генделики із лелекою… на вивісках,
та самих лелек вже не видно.
Кухоль пива. Зупинка.
За Лобойківкою скоро і Петриківка. Там калина при хвіртці, розпис,
під горіхами хата, сливи, артезіанський колодязь, вода,
там вона молода і ти не старий, там вишневий сад і малинник,
і з картоплею шмат землі,
там у миску жерехи не вміщаються, карасі ж малі
із Чаплинки качино-вужатої,
там козацька пам’ять у сіножатях, скіфський некрополь, ампір
ХІХ-го недоруйнованої церкви білої,
там увесь пантеон петриківських майстринь, над Патівкою
дим від хати Тетяни Пати, у рядочок вишикувались хати
над розливом Чаплинки, час тут плине повільно, як лебідь, і шум води
часом чути буває з-під японського мосту, де малеча полює на щупаків
і час у гирло з водою тече, як пісок, перетікаючи на носок
ноги, над камінням, привезеним із кар’єру…
«Певно, тут ти й завершиш свою кар’єру», –
думаєш, ідучи від автовокзалу
і уявляючи як зараз сплеснуть руками, кажучи:
«А ми на тебе і не чекали! –
і на рану солі: – Та бачу, рідне до болю…»
Зчуження до речей [*] і до всього,
що перетвориться в символи – скарабея з Єгипту на клямці
від вхідних дверей, рефрижератор на трасі,
який у поворот не вписався,
тисячу проб замальовок пензликом, де у кожнім прорисі
загублене почуття і марнота життя без продовження, що штовхає тебе
сюди, де твій син, де знайти конче треба розгадку,
вкодовану в скитський міт,
ну, хоча б у скарабея на клямці, достоту схожого на вхідні ключі
до єгипетських пірамід.
* До відторгнення з «ефектом лелеки»,
побутових речей і шедеврів її фонотеки,
сновидінь, яскравіших за будь-яку дійсність,
але – не коня у лузі, не в небо між зір пролитої пісні.