Занурення в пітьму
Юрій Буряк
Нічний телесеанс
Старих стрічок яскравість і чарівність,
коли усе відомо наперед:
як стрімко розгортається сюжет,
і все по-чоловічому на рівні,
де вороги жорстокі і наївні
з плеча рубають, голови січуть,
свинцем і кров’ю гасять свою лють;
де кінь прудкий, виказуючи норов,
глузує з верхівця й летить на свист,
не забуваючи, що він артист,
поводиться зі смертю гонорово,
хоч кулі скрізь і піротехнік порох
увесь, що був, засипав у діжки;
де світський бал і, звісно, де вершки
впізнають простолюдина одразу,
не навченого мови і манер;
де героїня із високих сфер,
майстриня па-де-де і падеграсу,
переживе у танці три оргазми (три поспіль!)
та кавалер і оком не змигне:
у нього все тваринне і земне
овіяно високим благородством,
під мудрим патронатом екс-вождя
він має перейти перегодя
у інший статус, в змові з іноходцем
і пастором це виявиться просто:
на нього ждуть звитяга і тріумф.
Шал кастаньєт, лавина самб і румб…
Та ось непередбачена реклама
усе ламає. Соває ногами
дружина: «Вимикай. Вже друга ночі».
Кондоми і прокладки, геморой –
в перерві, за яку кіногерой
перестріляв би рекламістів точно –
садюг, що за геройство й славу хочуть
непотребу налагодити збут.
Вирубуй телевізор. Алес ґут!