««Лейпциґ» і Штейнгеля башта...»
Юрій Буряк
«Лейпциґ» і Штейнгеля башта,
між Золотих Воріт –
вікна старого міста,
київський міт;
і натовп з морозу проходить у двері кав’ярні на розі
Верхнього Валу і Володимирської, збиває сніг
на порозі,
як налід чи літ наліт,
й шапки знімають усі – кучеряві і голомозі,
всередині – сходи нагору, келихів дзенькіт, сміх
публіки, дим сигаретний,
наче німе кіно –
таліями киянок,
спадами нот;
спазми балачок непевних лікують вином найдешевшим,
грип й болячки венеричні попит мають, бо назагал, попри нежить
і ризик вступить в лайно,
тут стільки шарму й краси, тому навіть останній жевжик
не зможе цього заперечити. «Лейпциґ» не Тадж-Махал,
звісно, але щонайменше –
середохрестя всіх
тих, кого Бог прикликав,
тих, що на гріх
готові піти й продавати – коротше, поети й сексоти,
азефи різного штибу, з бантиками акторів збрід – зла екзоти,
тут повно («ха-ха!») сих бліх –
по барабану всім їм духовність чи перевороти
у мізках, у них під очима – бланші і ліхтарі…
Йдеш повз «Хвилинку» на розі,
падає сніг з дахів,
чарка в бістро (горілки);
тут перехід
на інший бік – на років, так, зо три: на Павлівській дог на підлозі,
в закутку – Діта, з найрозумнішої породи в них, бо подосі
я вірю, що дог розумів
не менше, принаймні, ніж ті, що в різній дозі передавали досвід,
як вижити без прописки і не згубить штани.