«На скресах ірпінського літа...»
Юрій Буряк
На скресах ірпінського літа
ірпінська вода і Гостомель,
між пагорбом і переліском на гребені – гонча Діта,
і Віктор з Михайлом у домі
на белебні міста край світу,
у домі, якого номер
зітерся, як і телефонний,
дощами розмита палітра,
квартет «Саксофони Парижа»
з Даждьбоговим співом Полісся,
пригашеним і перевитим вогнями як дивовижа,
що крутить колеса на вісі
(о скитського світу Всевишній!),
не сходячи з того місця,
де мала б сидіти на троні
озвучена Велесом тиша;
і кінематограф грузинський
у напівпорожній «Орбіті»,
на стадіоні «Динамо» дівчата кидають диски,
співає заїжджа кобіта;
навчителько і одаліско,
уся оповита в міти,
наїзниця і активістка
з усім амазонським військом.
Фонтани й старі павільйони,
хрещатицькі ватри каварень,
а в дні всенародних збіговиськ – заповнені стадіони
із вигуками й базаром
пташиним, новим чемпіоном
із видобування пари
з-під київського асфальту
і в шпарини із бетону.
Душа потонулого негра
над озером Виставки блюзом
перелітає далі – тривожить нічні озера,
залиті місяцем люстра,
millenium – лепта чи лепра;
весь Київ як мега-Вузол,
але все одно превелебним
кінцем христосується ера,
це видно по формі кур’єра,
по тому, як сніг налипає
на комір і на еполети, коли немає бар’єра
і вже натомилася зграя
дивитись на те, як фанера
летить над Парижем, – «борзая»,
що видохлась на півдорозі
й, добігши до Києва, вмерла.