15
Юрій Буряк
Вранці
на Тель-Авів
у “хюндаї”
по-єрусалимськи
(хюндайоподібні трамваї),
фінікіянка
чи горянка
з Пісні Пісень,
з пересадкою
на автобус
з Машею К.
в середземноморський басейн,
над яким
вивищується
Тель-Авів
(де нащадки
Тев’є-молочника
спорудили свій
град
понад Кеваром-річкою,
якої слідів
не знайшов,
попри
те, що наплів
у канонізованих
святцях
Єзекиїл).
Тель-Авів
нагадав Батум.
Тільки розмах не той –
з мальовничими
закутками a la ретро
(Піросмані… Шагал…)
підіймається (х)ерос,
виступає ера,
видно (х)еру:
пост-Корбюз’є і пост-Мондріан
з -ізмами ХХ-го,
з ритмами індіан
і “чорним” джазом.
Американський час…
Родина негрів
грає у бадмінтон,
ось тут
символ Ізраїлю
одуд
на березі моря,
вільні пляжі…
Під провіденційним
поглядом
Маші
вимальовується
пагорб з Яффою
на видноколі –
міста, де колись
лютувала чума,
і туди ми
простуємо з Ма-
шею,
за нашою
дніпропетровською звичкою
обожнюючи
море і час,
які надають речам
особливого шарму,
коли маємо
за плечима
Боспор і Кафу
і цілий уламок
християнського міту,
що покрив
Україну.
Отже, з моря,
морським узбережжям
входимо в Яффу.